Alla inlägg den 6 februari 2019

Av Zeinab Afshar - 6 februari 2019 21:42

Att var ljud-känslig och doft-känsligt och ljus-känsligt är svårt. På grund av t.ex om man är ljud-känsligt så har man jättesvårt att leva utan ett par hörlurar för världen vi lever i är så mycket ljud. Iallafall så är för mig jag måste ha hörlurar och aven om att jag har hörlurar och har ändå runt om krig mig enda hörlurarna hjälper att kunna minskar ljud nivån så blir jag inte för stressad och klarar vardagen och skolan t.ex nu har jag använt mina så mycket att de har gått sönder och nu är dubbelt så svårt än när jag har hörlurar
Doft-känsligt är jättesvårt speciellt om man har både detta och astma.
Ljus- känsligt är svårt
Allt så alla dessa tre som jag har är svårt att konturera och om man vill vara social så blir svårt för att alltid något form av detta finns hela tiden som restauranger och konsert och förställningar och klassrum osv.

Av Zeinab Afshar - 6 februari 2019 21:14

För mig har alltid varit svårt att koppla känslor med situationer. Jag kan bokstavligen gå rund och undra varför jag var sur eller arg eller besviken. Då får man inte koncentration på grund av man går och har denna fråga i huvud. Allvarligt det tar mycket energi att gå runt och ett fråga i ditt huvud. Jobbigast är att oftast är inte en fråga för att den frågan leder till ett tillfråga som jag kan inte svara och den leder till en Anan och så fortsätter hela dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards